Ordfører Arnt Frode Jensen jobber på spreng for å unngå at herøysambandet kan bli flere uker uten suppleringsferje. Bilferja "Vefsna" har nå tatt over trafikken i sambandet Levang-Nesna. "Petter Dass" har nemlig fått omfattende skader etter grunnstøtingen mandag.
Etter hva Herøyfjerdingen forstår, har bilferja "Petter Dass" fått skader på ror og propell etter grunnstøtingen ved Levang sent mandag kveld.
Kan bli ute lenge Dette kan bety at ferja kan bli lenge ute av trafikk. Tirsdag gikk suppleringsferja på herøysambandet inn på nesnasambandet.
Noe som betyr at kapasiteten i sambandet Søvik-Austbø-Herøy-Brasøy er kraftig redusert.
Noe som ikke kan pågå lenge.
Vil hindre det Nå jobber ordfører Arnt Frode Jensen på spreng for å hindre at så skjer.
- Det går ikke an å holde på slik. Boreal kan ikke være leverandør av ferjetransport i dette sambandet når det skjer på denne måten.
To ferjer på herøysambandet er i utgangspunktet for lite. Når den ene ferja blir tatt ut, blir situasjonen uholdbar.
Mister ettermiddagsturen Brasøy og Husvær får uten supplering ikke ettermiddagstur. Det blir dermed lange dager i Sandnessjøen for de som reiser dit.
Jeg tror Boreal bruker suppleringsferja som en "reserveferje". Dette er noe av det jeg vil ta opp med Nordland fylkeskommune.
Jeg vil ha en definisjon på disse begrepene, sier Jensen.
-Veien blir borte Både overfor befolkningen og næringslivet syns han situasjonen er helt uholdbar.
- Jeg trodde vi var kommet bort fra dette. Jeg lurer på om noen andre ville funnet seg i at veien man skal ferdes på plutselig forsvinner.
Beklageligvis kan jeg ikke gjøre annet enn å henvende meg til ferje-eier som er fylkeskommunen, sier Jensen.
Kan bli ute lenge Dette kan bety at ferja kan bli lenge ute av trafikk. Tirsdag gikk suppleringsferja på herøysambandet inn på nesnasambandet.
Noe som betyr at kapasiteten i sambandet Søvik-Austbø-Herøy-Brasøy er kraftig redusert.
Noe som ikke kan pågå lenge.
Vil hindre det Nå jobber ordfører Arnt Frode Jensen på spreng for å hindre at så skjer.
- Det går ikke an å holde på slik. Boreal kan ikke være leverandør av ferjetransport i dette sambandet når det skjer på denne måten.
To ferjer på herøysambandet er i utgangspunktet for lite. Når den ene ferja blir tatt ut, blir situasjonen uholdbar.
Mister ettermiddagsturen Brasøy og Husvær får uten supplering ikke ettermiddagstur. Det blir dermed lange dager i Sandnessjøen for de som reiser dit.
Jeg tror Boreal bruker suppleringsferja som en "reserveferje". Dette er noe av det jeg vil ta opp med Nordland fylkeskommune.
Jeg vil ha en definisjon på disse begrepene, sier Jensen.
-Veien blir borte Både overfor befolkningen og næringslivet syns han situasjonen er helt uholdbar.
- Jeg trodde vi var kommet bort fra dette. Jeg lurer på om noen andre ville funnet seg i at veien man skal ferdes på plutselig forsvinner.
Beklageligvis kan jeg ikke gjøre annet enn å henvende meg til ferje-eier som er fylkeskommunen, sier Jensen.