Det femti meter brede veikrysset ved Herøy sentralskole begynner å ta form (bildet).
Når veikrysset blir så bredt som hele 50 meter, er det av hensyn til store vogntog som trenger mye plass for svinge. Og ikke bare krysset, men også veien vil de siste hundre meterne før krysset (sett fra nord) bli like bred.
Og vogntog er det som kjent mange av, på vei inn eller ut av Herøy med laks.
De siste ukene har to entreprenørene Rolf Edvardsen fra Øksningan i Herøy og Olsen Maskin Transport AS på Dønna bygget opp et fundament av stein på fjæra.
Mandag 27. august begynte de å bygge oppå dette, slik at den nye veien i krysset er kommet på samme nivå som den asfalterte gamle veien.
Nå begynner man å se konturene av det kommende veikrysset. Midt i dette krysset vil det også komme en midtrabatt.
Da arbeidet med å få til en gang- og sykkelvei i området, ble det først planlagt rundkjøring her. Dette har man gått bort fra.
Se også tidligere sak fra 22. august om hvordan gang- og sykkelveien skal bli.
Og vogntog er det som kjent mange av, på vei inn eller ut av Herøy med laks.
De siste ukene har to entreprenørene Rolf Edvardsen fra Øksningan i Herøy og Olsen Maskin Transport AS på Dønna bygget opp et fundament av stein på fjæra.
Mandag 27. august begynte de å bygge oppå dette, slik at den nye veien i krysset er kommet på samme nivå som den asfalterte gamle veien.
Nå begynner man å se konturene av det kommende veikrysset. Midt i dette krysset vil det også komme en midtrabatt.
Da arbeidet med å få til en gang- og sykkelvei i området, ble det først planlagt rundkjøring her. Dette har man gått bort fra.
Se også tidligere sak fra 22. august om hvordan gang- og sykkelveien skal bli.