I dag ble det lansert en ny reklamefilm for Volvo der vi kan se flotte bilde fra Herøy og Dønna i godt selskap med motiv fra flere storbyer.
I august 2016 var et filmteam på Herøy og Dønna og gjorde innspilling til en ny reklamefilm for Volvo. I dag ble filmen lansert i Geneve og vi kan tydelig se flere kjente motiv fra både Herøy og Dønna.
Dette er en global lanseringsfilm til den nye Volvo XC60. Flotte naturbilder fra Herøy og Dønna er nydelige kulisser og står seg godt sammen med LA, Hong Kong og øvrige Helgeland.
Volvo XC60 er Volvos viktigste modell globalt, og arvtageren til den mestselgende SUVen i sin klasse i Europa.
Stor markedsverdi
Dette er en stor produksjon som skal brukes i global markedsføring. Innspillingen av filmen er gjort på flere kontinenter og Helgeland er i celebert selskap med både Los Angeles og Hong Kong.
- Dette er i sannhet et verdensmesterskap, hvor Helgeland har gått helt til topps. Globale merkevarer som Volvo plukker på øverste hylle når de velger samarbeidspartnere og lokasjoner for sine innspillinger. At Helgeland ble valgt forteller mye om regionen, sa styreleder Morten Smidesang i produksjonsselskapet Film in Norway under innspillingen i fjor høst.
Morten kommer for øvrig fra Brønnøysund og er godt kjent i området. Dette er den tredje produksjonen Film in Norway gjør for Volvo, og den første på Helgeland.
Her kan du se filmen.