I dag startet Marine Harvest opp med en kampanje for å informere traileresjåfører om hvordan ferden langs norske vinterveier kan bli tryggere. "Trygg trailer" heter kampanjen og Eirik Breivik fra Leirfjord var blant de første som fikk informasjon fra logostikk-koordinator Lars Norum.
- Prosjektet er tidligere kjørt av Nova Sea, men i en annen form. Hele Marine Harvest Norge henger seg på denne kampanjen.
Tryggere kjøring Målet er å nå fram med informasjon om hvordan man kan få tryggere kjøring på norske vinterveier, sier fabrikksjef Kjell Stokbakken og administrasjonsassistent Maria Jakobsen til Herøyfjerdingen.
Samtlige sjåfører som kommer innom fabrikken i Herøy - og det er mange- får informasjon og en hodelykt.
Ni språk Heftet som deles ut er laget på ni forskjellige språk, så sjansene for å nå fram skulle være gode.
Marine Harvest i Herøy har gjennom kontraktene lagt vekt på å kreve bedre utstyrte vogntog.
- Det har blitt betydelig bedre, med hensyn til dekk-kvaliteten på russiske trailere.
Kan bli bedre Men vi har vi forsatt et stykke å gå. En stor andel av sjåførene som kommer hit er fra Russland.
Vi har ikke samme påvirkningsmuligheter der.
Men vi jobber videre og håper at sjåførene tar dette til seg, avslutter Kjell Stokbakken til Herøyfjerdingen.
I informasjonsheftet som deles ut finner sjåførene informasjon om blant annet: - informasjon om vei- og trafikkforhold - trygg ferdsel i tunnel - kjøring i Norge - slik legger du på kjetting - strekninger med vanskelig fremkommelighet - oversikt over ferjestrekninger - AutoPass - lover, forskrifter og kjøreregler - Kjøring på glass føre - døgnhvileplasser
Tryggere kjøring Målet er å nå fram med informasjon om hvordan man kan få tryggere kjøring på norske vinterveier, sier fabrikksjef Kjell Stokbakken og administrasjonsassistent Maria Jakobsen til Herøyfjerdingen.
Samtlige sjåfører som kommer innom fabrikken i Herøy - og det er mange- får informasjon og en hodelykt.
Ni språk Heftet som deles ut er laget på ni forskjellige språk, så sjansene for å nå fram skulle være gode.
Marine Harvest i Herøy har gjennom kontraktene lagt vekt på å kreve bedre utstyrte vogntog.
- Det har blitt betydelig bedre, med hensyn til dekk-kvaliteten på russiske trailere.
Kan bli bedre Men vi har vi forsatt et stykke å gå. En stor andel av sjåførene som kommer hit er fra Russland.
Vi har ikke samme påvirkningsmuligheter der.
Men vi jobber videre og håper at sjåførene tar dette til seg, avslutter Kjell Stokbakken til Herøyfjerdingen.
I informasjonsheftet som deles ut finner sjåførene informasjon om blant annet: - informasjon om vei- og trafikkforhold - trygg ferdsel i tunnel - kjøring i Norge - slik legger du på kjetting - strekninger med vanskelig fremkommelighet - oversikt over ferjestrekninger - AutoPass - lover, forskrifter og kjøreregler - Kjøring på glass føre - døgnhvileplasser