Det er tildelingskontoret som mottar søknader, kartlegger behovene og bestiller de tjenestene bruker har behov for.

Tildelingskontoret skal:

  • Sikre innbyggerne lik tilgang på tjenester, uavhengig av hvor i kommunen du bor.
  • Sikre faglig og helhetlig vurdering av den enkeltes hjelpebehov
  • Koordingere tjenestetilbudet for de som trenger slike tjenester (koordinerende enhet)
  • Sikre at brukerne får helhetlige, fleksible og forutsigbare tjenester.

Tildelingskontoret behandler søknader om:

  • Helsehjelp i hjemmet
  • Omsorgslønn
  • Praktisk bistand
  • Trygghetsalarm
  • Brukerstyrt personlig assistent
  • Omsorgsboliger
  • Individuell plan
  • Institusjonsplass (sykehjem)
  • Transporttjeneste for funksjonshemmede
  • Avlastning, korttids- og rehabiliteringsopphold
  • Dagrehabilitering
  • Støttekontakt

Tildelingskontoret tar i mot søknader, er behjelpelig med utfylling av søknader, og behandler alle klager på overnevnte tjenester. Kontoret gir også veiledning om hvilke tjenester det kan søkes på.

Henvendelser:
Mandag og fredag:                   kl. 11.00 - 14.00
Tirsdag, onsdag og torsdag:    kl. 10.00 - 15.00

Kontaktperson: Eli Helen Grindstrand
tlf. 75068040
e-post: post.hos@heroy-no.kommune.no