Den nye veien på Hestøya er nå omtrent ferdig bygget. I neste uke skal det om lag 550 meter lange veistykket asfalteres, og inntil da venter entreprenøren med å koble veibiten til resten av veien.
- Vi vil ikke ha trafikk på den uferdige veien ennå, og derfor venter vi med å koble den nye veien til Kalvøyrevet bru (brua til Øksningan).
Det opplyser Plan- og Utviklingssjef Roy Nilssen til Herøyfjerdingen.
Dårlig
I dag bruker man altså den gamle veien, og de siste hundre meterne før brua til Øksningan bærer preg av å være svært midlertidig.
Et halvår med voldsom anleggsvirksomhet går mot slutten på Hestøya.
I sommer kunne selskapene Secora og Sjøentreprenøren avslutte utdypingen av havneområdet utenfor Marine Harvest.
Steinmassen som ble hentet opp er brukt til å fylle igjen bassenget i veikrysset Seløy/Øksningan.
Siden midten av mars
I løpet av neste uke kan korgenselskapet Johansen Maskin AS si seg ferdige med veibygginga etter å ha holdt på siden midten av mars.
For i neste uke kommer Mesta til Herøy for å asfaltere den nye veien og da selvsagt sammenkoblingen være gjort.
Da skal Mesta også asfaltere tilførselsveiene fra både Seløy Undervannservice AS og Marine Harvest.
Det opplyser Plan- og Utviklingssjef Roy Nilssen til Herøyfjerdingen.
Dårlig
I dag bruker man altså den gamle veien, og de siste hundre meterne før brua til Øksningan bærer preg av å være svært midlertidig.
Et halvår med voldsom anleggsvirksomhet går mot slutten på Hestøya.
I sommer kunne selskapene Secora og Sjøentreprenøren avslutte utdypingen av havneområdet utenfor Marine Harvest.
Steinmassen som ble hentet opp er brukt til å fylle igjen bassenget i veikrysset Seløy/Øksningan.
Siden midten av mars
I løpet av neste uke kan korgenselskapet Johansen Maskin AS si seg ferdige med veibygginga etter å ha holdt på siden midten av mars.
For i neste uke kommer Mesta til Herøy for å asfaltere den nye veien og da selvsagt sammenkoblingen være gjort.
Da skal Mesta også asfaltere tilførselsveiene fra både Seløy Undervannservice AS og Marine Harvest.